سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ
سرخط خبرها

قوانین سازمان لیگ نقض می‌شود؟| مشاور ایتالیایی استقلال به تهران آمد

  • کد خبر: ۶۸۶۸۴
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۲
  • ۳
قوانین سازمان لیگ نقض می‌شود؟| مشاور ایتالیایی استقلال به تهران آمد
درحالی که سازمان لیگ عقد هر گونه قرارداد همکاری جدید میان باشگاه‌ها و افراد خارجی را منع کرده، باشگاه استقلال پای یک مربی ایتالیایی را به تهران کشیده و قصد همکاری با وی را دارد. آیا این نقض قوانین سازمان لیگ نیست؟

گروه ورزش| شهرآرا نیوز، بعد از خروج فراز کمالوند از کادر فنی استقلال فرهاد مجیدی به جای استخدام مربی داخلی و رعایت قوانینی که سازمان لیگ وضع کرده باب مذاکره با یک مربی ایتالیایی را گشود. درباره اینکه نام مربی مورد نظر سرمربی استقلال چیست خبر‌های ضد ونقیضی در روز‌های اخیر به گوش رسید و نام چند گزینه رسانه‌ای شد تا اینکه کاشف به عمل آمد یک ایتالیایی به نام گره گوچی (به او رگوسی هم می‌گویند) ۵۶ ساله و با یک تجربه مناسب که حاصل همکاری با تیم ملی ایتالیا، اینترمیلان و منچستر سیتی برای انجام مذاکرات نهایی به تهران آمده است.

این اتفاق در حالی رخ داد که سازمان لیگ بر اساس قوانینی که در این فصل به باشگاه‌ها ابلاغ شده هرگونه همکاری خارجی‌ها با باشگاه‌های فوتبال را منع کرده است. اما باشگاه استقلال بدون کمترین توجهی به این قوانین، مقدمات حضور این مربی را در تهران فراهم کرد.

اینکه مربی ایتالیایی با ویزای درخواستی باشگاه استقلال توانسته به ایران سفر کند نیز خود مسئله‌ای است که باید روشن شود. اگر این اقدام از سوی باشگاه استقلال انجام شده باشد دقیقا پا گذاشتن روی قوانینی است که ابتدای فصل وضع شده، چون این قانون به باشگاه‌ها هیچ مجوزی نمی‌دهد حتی به طور غیرمستقیم با خارجی‌ها همکاری کنند.

البته نزدیکان به فرهاد مجیدی تلاش کردند این موضوع را با انتشار خبر پرداخت حقوق مربی ایتالیایی توسط سرمربی استقلال، توجیه کنند، اما هیچ عقب سلیمی نمی‌پذیرد که فرهاد مجیدی بپذیرد حقوق این مربی را که قطعا کم هم نیست از جیب خودش بپردازد وقطعا مسائلی در راستای پرداخت حقوق به این ایتالیایی وجود دارد که از دید افکار عمومی پنهان مانده است.

با این مقدمه سازی‌هایی که همواره حامیان رسانه‌ای فرهاد مجیدی درتوجیه برخی رفتار‌های او داشته اند، اما خبر‌ها حکایت از مخالفت سازمان لیگ با همکاری آقای مشاور با باشگاه استقلال دارد.

سازمان لیگ حتی به مدیران باشگاه استقلال اعلام کرده این مربی حق ورود به محل تمرین این تیم را هم ندارد وباشگاه استقلال باید به قوانین احترام بگذارد، چون اگر چنین همکاری‌هایی باب شود، دیگر باشگاه‌ها معترض خواهند شد واگر هم اعتراضی به این ماجرا نداشته باشند، از سازمان لیگ توقع دارند که آن‌ها نیز به همین منوال با مربیان خارجی همکاری کنند.

هرچند که به طور کلی اعتراض‌های بسیاری به ماهیت این قانون وجود دارد و نگارنده نیز معتقد است در دایره فوتبال نباید چنین مرز بندی‌هایی وجود داشته باشد، اما وقتی قانونی وضع می‌شود باید از سوی تمام باشگاه‌ها و افراد به آن احترام گذاشته شود نه اینکه سرمربی یک تیم به خود اجازه دهد قوانین را دور بزند و یک مربی ایتالیایی را به تهران بیاورد تا سازمان لیگ مجاب به تغییر قوانین شود.

اوج شگفتی آن‌جا است که حامیان رفتار سرمربی استقلال مدعی شده‌اند آقای سرمربی با مرد ایتالیایی که اکنون در تهران حضور دارد دوست است، اما مشخص نشده که این دوستی در کدام باشگاه یا حوزه فوتبالی شکل گرفته است و درسال‌های اخیر نیز حتی یک فریم عکس از مجیدی در کنار این مربی منتشر نشده است. فرهاد مجیدی که درهمه این سال‌ها تنها توانسته جای مربیان استقلال را بگیرد و در هیچ باشگاهی نیز فعالیت و مربیگری نداشته روشن نیست این روابط را از کجا دارد؟! آیا این جا هم پای مدیران نقل وانتقالات درمیان است؟

به هرحال حتی اگر تمام این ادعا‌ها را صادق بدانیم، همکاری مجیدی با این مربی ایتالیایی خلاف قوانینی است که در این فصل وضع شده و حقوق دیگر باشگاه‌ها که احتمالا قصد همکاری با مربیان خارجی را داشته‌اند، پایمال خواهد شد. بدون شک مجیدی اگر می‌خواهد با این مربی ایتالیایی همکاری کند باید تصمیم گیران در سازمان لیگ را ابتدا مجاب به تغییر قوانین کند و بعد باب همکاری با خارجی‌ها را باز کند که بعید است دراین فصل چنین اتفاقی رخ دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
0
0
این آقای ایتالیایی میتونه بعنوان مربی با یه باشگاه بدنسازی تو تهران قرارداد امضا کنه و در ایران شروع بکار کنه کی می‌تونه جلوشو بگیره ، اوقات فراغت هم بره تمرینات استقلال و بازیهای این تیم رو مشاهده کنه
اس اس اسیایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
0
1
لطفا هرکی رو که میارید بهش بفهمونید که درمنشور باشگاه استقلال هیچ وقت به فکر حتی تساوی گرفتن جلوی رقیب سنتی نیستیم وبه کمتر از برد راضی نخواهیم شد
ابوالفضل
Germany
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
0
1
سازمان لیگ چطور شرخر رو داخل تمرینات همراه فکری راه میداد ایشون نمیشه ؟قرار نیست رو نمیکت بشینه چه ربطی به تمرین داره به عنوان همراه دارد زمین میشه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->